Whirlpool Europe: cięcia produkcji i kosztów
18-02-2009
Spółka wypracowała w IV kw. 712 mln euro sprzedaży, mniej o 8 proc. niż w analogicznym okresie 2007 roku
Whirlpool Europe, należący do Whirlpool Corporation, zanotował w IV kw. 2008 roku 712 mln euro sprzedaży, czyli o 8 proc. mniej w odniesieniu do tego samego okresu przed rokiem. Zysk operacyjny producenta AGD zmniejszył się do 1,3 mln euro w porównaniu z 50,3 mln euro rok wcześniej. Na pogorszenie wyników wpłynęły wahania kursów walut, wyższe koszty materiałów oraz niższy poziom produkcji w IV kw. Aby dostosować się do trudnego rynku, Whirlpool zamierza zmniejszyć produkcję i ciąć koszty. Spodziewa się w tym roku w Europie o 8 proc. niższych dostaw niż 2008 roku.
Źródło: Puls Biznesu