ładowanie zawartości
EN

TATA rośnie nad Wisłą

05-10-2011

Należąca do międzynarodowego koncernu spółka zdobywa polski rynek stali specjalistycznych.

– Koncentrujemy się na wyrobach wysokoprzetworzonych, których konkurencja nie potrafi wyprodukować lub nie jest jeszcze w tym zbyt wprawiona – mówi Bolesław Grzywnowicz, dyrektor zarządzajacy TATA Steel International (Polska) oraz Myriad S.A.S.

TATA Steel International (Polska) działa na naszym rynku już od 1995 r. Oferuje m.in. rury precyzyjne, które odbierają spółki motoryzacyjne i meblarskie. Kontroluje ok. 28 proc. polskiego rynku w tym segmencie. Sprzedaje także stal elektrotechniczną, głównie dla przemysłu lotniczego oraz wyroby wysokoprzetworzone także dla lotnictwa i sektora narzędziowego.

 

Informacje o firmie
Koncern działa od ponad 170 lat. Aktywny jest w siedmiu segmentach: komunikacji, przemyśle maszynowym, surowcowym, produkcji energii, wyrobów konsumenckich, chemii i stali. Grupa zatrudnia ok. 80 tys. osób, jest właścicielem 90 firm w 80 krajach, na pięciu kontynentach. Zakres oferowanych przez TATA wyrobów jest bardzo szeroki – od herbaty Tetley do samochodów marki Jaguar.
Tradycje produkcji stali przez TATA sięgają początku XX wieku. Spółka TATA Steel wytwarza rocznie 28 mln ton stali surowej, co daje mu miejsce w pierwszej dziesiątce największych firm w światowej branży. Pozycję tę TATA zawdzięcza przejęciu w 2007 r. drugiego co do wielkości producenta stali w Europie – Corusa.

 

Źródło: „Stalowe Forum”