ładowanie zawartości
EN

Aluminium zdobywa rynek

12-10-2011

Dystrybutorzy stali nierdzewnych poszerzają ofertę o aluminium. Jego sprzedaż to już nawet kilkanaście procent przychodów firm.

Kilka lat temu, gdy aluminium coraz dynamiczniej zdobywało uznanie polskich odbiorców, zainteresowali się nim dystrybutorzy stali. Dziś w swojej ofercie asortyment ten mają m.in. Investa, Nova Trading, MTL, MGMurbet, BE Group i ThyssenKrupp Energostal. Aluminium jest sprzedawane zarówno przez dużych, jak i małych hurtowników stali nierdzewnych, ale też i czarnych.

Powodów tego jest kilka. Infrastruktura, jaką dysponują przedsiębiorstwa handlowe związane ze stalami nierdzewnymi jest idealna również do sprzedaży produktów z aluminium. Oba materiały w podstawowych półproduktach występują w podobnej postaci: zwojów, arkuszy, prętów, profili o podobnej kubaturze i mniejszej wadze. Dzięki temu systemy transportu wewnętrznego i składowania nie wymagają dodatkowych nakładów inwestycyjnych. Między materiałami tymi nie zachodzą chemiczne reakcje, nie ma więc zagrożenia, że wspólne składowanie źle wpłynie na wygląd lub właściwości stali nierdzewnej albo aluminium. Również podstawowe operacje obróbcze, jak cięcie zwojów na arkusze i taśmy, cięcie laserem, wodą, foliowanie, można przeprowadzać tymi samymi urządzeniami i narzędziami, bez konieczności kosztownych lub czasochłonnych zmian parametrów maszyn obróbczych.

 

Więcej na temat rynku aluminium w Polsce w najnowszym numerze magazynu „Nowa Stal”. Zamów prenumeratę.