Przez dziesięciolecia do produkcji ram rowerowych najczęściej używano rur stalowych – przede wszystkim ze względu na ich wytrzymałość. Mając jednak na uwadze inne kluczowe parametry, m.in. ciężar całkowity roweru, zaczęto wykorzystywać odmienne materiały. Aluminium, tytan czy różnego rodzaju kompozyty włókna węglowego (mimo wysokiej ceny) wyparły ramy stalowe z produkcji profesjonalnego sprzętu rowerowego. Wydaje się jednak, że stal może znowu wrócić do „wyścigu”, za sprawą specjalnego stopu zawierającego zwiększoną ilość molibdenu. Pozwala ona na podwyższenie wytrzymałości konstrukcji, przy jednoczesnym obniżeniu jej ciężaru. Prace nad stopem stali nierdzewnej trwają w Wielkiej Brytanii, gdyż to właśnie tamtejszy zespół ma w planach wziąć udział w The Tour of Britain wykorzystując rowery wykonane z nowego materiału.
Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.